MEGA CIVILITZACIÓ - 2 - EL TORN DE JOC


Continuem amb la presentació del joc.



Avui, donarem un cop d'ull al torn de joc.

Reparteixo les 12 accions del torn en 4 fases : CREIXEMENT, INSTAL·LACIÓ, INTERACCIÓ i RESISTIR I AVANÇAR.

Les accions les detallaré més endavant si em dona temps, però de moment em sembla més important poder tenir una visió global de com anirà la partida. Ah, de totes formes al final guanyarà qui tingui més punts!

 

CREIXEMENT

1) Recol·lecció (i revolta) - 2) Expansió de la població


Primer recol·lectarem impostos per cada ciutat (¿recordeu aquestes fitxes que serveixen bé de població, bé de tresor?), i les ciutats que no poden pagar... passaran en mans del jugador que té menys ciutats ! Sí, així de dràstic... per tant, a vigilar les reserves. Gran part del joc es basa en el control rigorós d'aquestes 55 fitxes, entre la reserva, la població (sobre el mapa) i el tresor.
Després augmentarem la nostre població, afegint una o dues fitxes, segons els casos, en el tauler, i establirem el cens, que és el que definirà l'ordre d'acció per a la fase següent de moviment.

INSTAL·LACIÓ

3) Moviment (i construcció i/o manteniment de la flota) - 4) Conflictes - 5) Construcció Ciutat (i reducció de la població)


Llavors començarem a expandir-nos (una zona cada fitxa de població i més si tenim vaixells) i potser que ens trobem uns veïns en la zona on arribem. Llavors, si passem del seu límit de població (el nombre que podeu veure inscrit en els mapes), haurem d'arreglar-ho a garrotades fins que només quedi una civilització o que no sobrepassem el límit de població. Com ho veurem més endavant, en aquest joc els conflictes s'arreglen molt simplement : guanya el més gros!
I també, és clar, podrem intentar atacar les ciutats adverses... però abans, les haurem d'haver construïdes, i assegurar-se que tenim prou pagesos en el país per mantenir-les.

INTERACCIÓ

6) Adquisició Cartes de comerç - 7) Comerç - 8) Tria de les calamitats (descartar calamitats en excés)


Un cop tenim ciutats, podrem adquirir productes per comerciar amb les altres civilitzacions (i com que cada torn representa centenars d'anys, no hi res estrany a què els Ibers negociïn amb uns Dràvides, a través de les rutes comercials). Com més ciutats tindrem, més valuoses seran les nostres mercaderies i intentarem reunir col·leccions de productes iguals per augmentar-ne el valor... Per desgràcia, a través d'aquests intercanvis ens podran arribar calamitats que haurem d'afrontar, algunes amb solitari, d'altres, juntament amb més jugadors.

Per cert, en aquesta partida limitarem la fase de comerç a 10 minuts exactament, ja que si no ho fem així la partida no s'acabarà mai. Però res us impedirà començar a preparar els contractes durant els temps morts de les fases anteriors. Ah, per si algú no s'ho pensava, evidentment res del que dieu és vinculant. Només ho dic...

RESISTIR i AVANÇAR

9) Resolució de les calamitats - 10) Habilitat Especials - 11) Adquisició Cartes d'Avanços (descart de les cartes de comerç sobrant) - 12) Avançar en l'A.S.T.


Acabats els intercanvis, tocarà enfrontar-nos amb les calamitats que ens poden haver tocar i ajustar la nostra civilització (algunes ciutats poden desaparèixer, o una població fondre com neu al sol...). Però pot ser que alguns hagin començat a evolucionar i tinguin algunes habilitats especials per resistir.
Passat aquest període nefast, i gràcies a la nostra riquesa donada per les cartes de comerç guanyades, intentarem adquirir diferents avanços tecnològics, espirituals, filosòfics, científics o artístics que ens ajudaran a complir amb els requisits de cada època, avançant la nostra fitxa de civilització en la tan famosa A.S.T


En principi, la partida acaba quan al menys una civilització entra a la segona edat del ferro (i ara no entraré a discutir la pertinència d'aquesta partició del temps, primer perquè no en sé prou, i segon perquè en terme de joc és molt pràctic per entendre que la partida s'acaba :p ).

Però com que estarem limitat pel temps, a partir de les 18:30 deixarem el temps d'un últim torn de joc (o sigui, després d'acabar el torn corrent quan toqui dos quarts), i passarem a la puntuació.

I com es puntua. És ben simple
- cada tram de la A.S.T. dona 5 punts (per un total de 75 punts)
- cada ciutat en el mapa dona 1 punt (per un total de 9 punts)
- cada Avanç de civilització dona 1, 3 o 6 punts segon valen <100, entre 100 i 200, i >200
- si un sol jugador ha arribat a la 2ª edat de ferro, aquest s'emporta una bonificació de 5 punts (nosaltres atorgarem aquest bonus al jugador més avançat... si està sol en la seva època)

I ja està. Malauradament, no soc a temps de presentar els avanços i com interactuen... Només us queda assistir o participar a la partida per descobrir-ho ;)