7/7/14

CARCASSONNE: "ADOBERIES i BLANQUERS" : LA VARIANT D'IGUALADA



A la versió anoienca del joc de Carcassonne “Adoberies i Blanquers”, els jugadors faran prosperar les terres al voltant d'Igualada i a més a més de distribuir els seus seguidors pels camins, les ciutats, els monestirs i els camps, ara tindran 4 adoberies, que només es podran col·locar a la vora del riu Anoia

Si mirem la historia de la ciutat, veiem que aquesta va aparèixer a una cruïlla de camins, a la vora del riu Anoia i que la indústria que la ha caracteritzat ha estat la adobera. Alhora, un dels grans problemes sempre ha estat la manca de terrenys propis al creixement de la ciutat.

Tot això es el que hem mirat de reflectir en la creació de la versió igualadina d’Adoberies & Blanquers del joc Carcassone.

Ara us faré 5 cèntims dels canvis que hem introduït al joc original, però aviat penjarem les instruccions detallades del joc. I... pels que no coneixeu el joc original, potser us conve més llegir-vos aquesta presentació. Així entendreu millor els canvis!

Be, com funciona tot això.

Per reunir 150 persones alhora, ajuntarem 30 partides de 5 jugadors. Cada partida s'estendrà en una quadrícula preimpresa de 11x13 caselles.

Les fitxes de sortida son la fitxa inicial estàndard, més la fitxa d'encreuament de camins, i son col·locades a 2 caselles de la casella de riu més propera.

I aquí tenim la primera particularitat de la nostra partida. Els jugadors no començaran a puntuar fins que com a mínim una peça de terreny hagi arribat al riu. Per tant,  si voleu tenir una opció per pujar al podi, us aconsellem col·laborar i arribar ràpid al riu. Un cop una peça s'ha col·locat en una casella adjacent al riu, aleshores podreu puntuar els diferents elements, igual que en el joc clàssic.

Igual, igual... be, no exactament... Es que aquí entren en joc les adoberies. Per als que conèixen el joc estàndard, les 4 peces de monestirs sense camí seran les adoberies. Les 2 altres, amb camí, segueixen sent monestirs com en el joc original.

Primer de tot, una adoberia per força s'haurà de col·locar vora el riu... però alhora adjacent a una peça de terreny. I si hi col·loqueu un blanquer, aquest us farà guanyar dos punts a cada torn que passi en la adoberia... acabada (o sigui totalment rodejada de caselles de riu o de peces de terreny). I si decidiu recuperar el vostre meeple, us emporteu els punts que donen les peces que envolten, com al joc clàssic (tret del fet que les caselles de riu, preimpreses, no puntuen).

I, per acabar, la regla potser més important si voleu ser entre els 3 primers d'aquesta macropartida (i de pas emportar-vos un dels premis que ofereix Devir).

Si aconseguiu ajuntar el vostre taulell amb un dels veïns, a part de poder fer més punts ja que podreu comptar amb els elements de l'altre partida (camí, ciutat o camps seran compartits), també multiplicareu la puntuació final de cada jugador de la taula per 2 o per 3, segons si heu enllaçat amb un o amb els dos veïns.

En cas d'empat en la puntuació final (o sigui després d'haver multiplicat per 2 o 3 si s'escau) guanyarà el jugador que controli més adoberies al final de la partida. Si l'empat persisteix, guanyarà el jugador la taula del qual hagi aconseguit més punts.

Be, com que de moment encara estem fent partides de proba, potser que algunes coses canviïn, però seran detalls només, la idea general continuarà sent aquesta. Per això també posarem les instruccions oficials en línia més tard.

I per a entrenar-vos, sapigueu que durant tot el dia de la Patitrobada del dia 19, tindreu a  la vostra disposició uns exemplars del joc per a poder familiaritzar-vos amb el joc.

Ara, a buscar col·legues per que s'apuntin amb vosaltres. 

Comptem amb vosaltres per que ens ajudéssiu a fer historia jugant amb 150 persones la partida més gran de "Carcassone : Adoberies i Blanquers"